Siddhanta, wolność od karmy i powrót do Źródła, część 3 – Drzewied Radhesław

More videos
Views
   

Znając gradację jakościową Wielkiej Iluzji (od tamas do sattwa) można poprawnie rozpoznać co jest czym i kto jest kim oraz w jakim położeniu my się znajdujemy (sambandha-gjana), jakie możliwości i cele są do osiągnięcia (prajodżana-gjana) oraz jaką ścieżkę/procedurę/algorytm postępowania należy obrać aby dany cel osiągnąć (abhideja-gjana).

Gdy poznajemy nową dla nas wiedzę stajemy się oczywiście bogatsi, ale tak jak z bogactwem, powstaje pytanie, co możemy z nią zrobić, na co ona może się nam przydać?

Wiedza czy prawda choć kompletna, staje się bardziej użyteczna gdy człowiek wyciąga z niej mądre konkluzje. Dwie różne osoby mogą posiadać tą samą wiedzę na jakiś temat, ale wyciągać z niej inne konkluzje. Siddhanta to sanskryckie słowo oznaczające esencję lub konkluzję. Kres, szczyt (anta) mocy (siddha) to umiejętność dochodzenia do trafnych i poprawnych konkluzji. Ponieważ ludzie są na różnych poziomach czystości (wolności od uwarunkowań i iluzji), czyli zaawansowania, oraz na różnych poziomach wiedzy, dochodzą do różnych konkluzji na temat pola (otaczającego ich świata Wielkiej Iluzji), obserwatora i znawcy pola (żywej istoty) oraz źródła ich obu. Istnieją więc konkluzje tamasowe, radżasowe, sattwiczne i śuddha-sattwiczne, czyli różne szkoły myślenia i filozofowania o wszechświecie.
Tutaj przedstawiłem tylko odrobinę kompletnej wiedzy, a głównie opowiedziałem o czym ona jest i jakie obszary opisuje. Ale już na podstawie tego można wydumać z tego różne przydatne nam w życiu konkluzje. W miarę zgłębiania kompletnej wiedzy człowiek dochodzi do coraz bardziej esencjonalnych konkluzji, a jego cel staje się coraz wyższy, głębszy tak naprawdę, dążący do sedna, rdzenia i pierwotnej przyczyny. Ale zanim to nastąpi należy poznać wszystkie tattwy, czyli rzeczywistości składające się na kompletną całość. Na największym fraktalu rzeczywistości te tattwy to: Bhagawat-tattwa (Źródło), Śakti-tattwa (energia wew. i zew. Źródła, czyli Joga-Maja i Maha-Maja) oraz Dźiwa-tattwa (energia pośrednia Źródła, czyli indywidualne żywe istoty).

Przykładowe konkluzje:
1. Pierwszy krok na ścieżce wiedyzmu to zweryfikowanie swoich autorytetów (czyli tym, komu ufamy) w kontekście sattwa, radżas, tamas i wybranie tylko te autorytety, które przekazują nam wiedzę (którą mają w sobie, czyli nią żyją), a nie informacje (których sami nie doświadczyli) i jest to wiedza nigruna, sattwiczna lub przynajmniej sattwiczno-radżasowa.

2. Co jest największą szkodą/krzywdą (himsą) jaką możemy sobie i innym wyrządzić?
Bycie i utrzymywanie się w ignorancji (tamas) jest największą krzywdą na sobie i innych. Przykład: Rodzice ponoć kochają, ale zazwyczaj krzywdzą swoje dzieci praktycznie od momentu urodzenia (a nawet wcześniej) aż do dorosłości (a nawet dłużej) poprzez wystawianie je na stres, traumy, tresurę fizyczno-psychiczną, odcięcie od natury, rejestrowanie je jako niewolników systemu, indoktrynację systemową i wiele innych krzywd, na jakie sami byli wystawiani przez swoich rodziców i środowisko.
2a. Wspieranie tamasowych ludzi, tamasowe agendy i projekty jest dodatkową szkodą jaką ludzie na siebie nakładają, gdyż gromadzą za to bolesne tamasowe reakcje, których doświadczą wcześniej czy później. Przykład: Wspieranie instytucji religijnych lub świeckich, akcje i projekty, które ponoć służą potrzebującym lub szerzą dobro, ale tak naprawdę zebrane środki idą na inne (niejawne) cele (głownie tamasowe) oraz do kieszeni założycieli, którzy w ten sposób pasożytują na ludziach.

3. Co jest prawdziwym nieszkodzeniem/niekrzywdzeniem (ahimsą) siebie i innych? Bycie i życie w wiedzy, czystości i spokoju/błogości, czyli sattwa-gunie jest realną i trwałą ahimsą dla siebie i swojego otoczenia, które nie tylko nie szkodzi, ale faktycznie pomaga innym na każdym poziomie ich egzystencji.

3a. Wspieranie sattwicznych ludzi, sattwiczne agendy i projekty jest dodatkową ahimsą i sukriti, zasługą za którą ludzie odbierają sattwiczne reakcje, których doświadczą wcześniej czy później. Przykład: Wspieranie ludzi i projektów szerzących sattwiczne wartości i wiedze pomocną uwolnić się ciału, a szczególnie duszy, od cierpienia i iluzji.

4. Aby osiągnąć wymarzony cel, ustal najpierw gdzie jesteś teraz, co jest dla ciebie (na teraz) możliwe a co nie, i zastosuj najbardziej skuteczną metodę/przepis na osiągnięcie swojego celu. Czyli zastosuj kompletną wiedzę: sambandha, abhideja i prajodżana.

5. Ponieważ wibracja dźwiękowa (słyszalna i niesłyszalna) ma największy wpływ na życie i los człowieka, słuch jest najważniejszym zmysłem, a narracja (katha) za którą podążamy jest najważniejszym aspektem mającym wpływ na nasze życie i los.
6. Nasza uwaga jest najcenniejszą rzeczą jaką mamy, dlatego nie rozdawajmy jej byle komu i za darmo. Bądźmy bardzo selektywni (sattwa, radżas, tamas) na co i na kogo zwracamy swoją uwagę, gdyż za nią idzie nasza energia i zaufanie, czyli to co agenci tamasu chcą od nas za wszelką cenę uzyskać.

7. Gdzie nie ma wiedzy tam jest niewiedza, a jej konsekwencją jest zawsze dukha, nieszczęście. Tym samym nie można osiągnąć szczęścia w miłości nie posiadając wiedzy, gdyż łatwo ulega się oszustwu lub wpada w pułapkę ciemności (która generalnie działa podstępem, bo jest słaba). Przykład: Przykładanie serca do pracy charytatywnej lub zarobkowej, której cel jest ponoć korzystny dla ludzi, ale w rzeczywistości jest szkodliwy, o czym woluntariusz lub pracownik nie wie.
Miłość osiąga się dzięki wsparciu wiedzy, a wiedze osiąga się dzięki wsparciu tych, którzy tą wiedzą żyją (czym udowadniają ze ja posiadają).

Linki do pozostałych części:
Część 1: Prastara wiedza Ariów o wszystkim co istotne

Część 2: Kompletna wiedza o kompletnej całości

Część 3: Siddhanta, wolność od karmy i powrót do Źródła

WARSZTATY WIEDYZMU w górach Beskidu Sądeckiego, mała grupa, tylko 13 miejsc.

TERMIN 4, 5, 6
Tygodniowe: 8-14 lipca, 15-21 lipca, 22-28 lipca
Noclegi 150 zl/dzień z jedzeniem 3x dziennie (kuchnia wedyjska wegetariańska)
Razem 6 dni wiedyzmu, 2 dni warsztatu gotowania, 6 dni pobytu: 2190 zł.
Dalsze terminy i miejsca w przygotowaniu. Kontakt i zgłoszenia: drzewied@proton.me

——————
Z wdzięcznością przyjmuję DOTACJE na rozwój projektu edukacji Wiedyzmu w internecie i w realu na konto:
D. Radhesław 76 1870 1045 2078 1255 5176 0001
z tytułem przelewu: DOTACJA

22 komentarze

  • Krasula
    Reply

    Źródło daje pamięć i zapomnienie. trzeba być w dobrej relacji ze źródłem, bliskim związku, komunii żeby źródło dało pamięć….. czuję tutaj onuce jechowy…..
    Ja zawsze czułam że to źródło czyli nasza energia nas wszystkich musi być pod czyimś butem. tutaj rządzą takie same zasady jak w Państwie. Zbiera się podatki czyli energię od wszystkich, a z tej energii korzystają wybrani wybrańcy Jehowy źródła

  • Krasula
    Reply

    Około 42 minuty dźwięk To nie jest to samo co treść. Głupca się nie rozpoznaje po dźwięku, ale po tym co mówi.
    na początku był Logos, a logos to storozum, a nie dźwięk.
    co to za dziwne rozróżnienie między informacją a wiedzą. po prostu albo informacja lub Wiedza jest prawdziwa albo fałszywa, A nie jakaś nowomowa typu dziwaczne psychologiczne rozróżnienie pomiędzy strachem a lękiem. Po prostu strach i lęk jest albo prawdziwy albo fałszywy a nie jak sobie psychologia wydumała, jedno to prawdziwe, a drugie to fałszywe.
    Podoba mi się to że on studiował i zdobył te wszystkie informacje, chociaż w ilu miejscach są one dziwaczne

    • JohnVeto
      Reply

      Głupca można poznać i to od razu, że pojęcia abstrakcyjne traktuje jako realne i rzeczywiste. Termin (na początku, był Logos) jest właśnie pojęciem abstrakcyjnym.
      Bardziej ma to znaczenie filozoficzne i dotyczy Hipostaz. Prowadzi to do ograniczonego człowieczego zrozumienia, że Logos to pierwszy ”byt” wyemanowany z tzw. ”Źródła”, a kolejne byty to hipostazy.
      Jak ktoś ogłasza prawdy że Logos to dźwięk, starorozum, albo jak sobie zmyślili Arianie, że Logos to duch Jezusa to niech poda na to dowody ….!

      • Krasula
        Reply

        Pomyliłam się i napisałam zamiast rozum starozum. Chodziło mi o to, że słowo logos Zostało źle przetłumaczone chcący lub niechcący, ale Logos to logika rozum a nie dźwięk i takie tłumaczenie jest nawet bardziej logiczne

  • Miroslaw
    Reply

    Dziekuje za program. Widze tu wiele krytyki od niektorych. Krytykowac jest latwo i jest to przejaw ignorancji. Ja mam pytanie; czy moze jest jakas ksiazka, ktora moglaby pomoc w rozwoju duchowym ?

  • Tomek
    Reply

    Dużo o różnicy pomiędzy informacją a wiedzą. A jak zauważył ktoś wyżej w komentarzu cały przekaz to kolejna informacja. Nikt (łącznie z opowiadającym) jej nie sprawdził. Więc by być uczciwym – trzeba przyznać że możemy traktować go jak kolejny autorytet i wierzyć w to lub nie.

  • Astre
    Reply

    Powrót do Źródła…. Do jakiego Źródła ? Czym to Źródło może być ? Gdzie ono na ludzki rozum jest ? Kto jest ten, który powraca do Źródła ?
    Dlaczego powraca itd….
    Drzewied nakarmił się cudzą wiedzą. Powiedzieli mu niby jakaś prawdę…? Tym samym nie jest to jego doświadczenie. I on w to uwierzył…. Tymczasem odpowiedzi na to samo pytanie może być bardzo wiele…, a, nie tylko to co gdzieś tam od kogoś usłyszał …. ?
    W związku z tym mamy kolejną wypowiedź. A, która odpowiedź jest komuś bliższa zależy tylko od stanu umysłu….
    https://www.youtube.com/watch?v=Hk3QWQvzgKI&t=223s

    • Violet
      Reply

      Ty jesteś źródłem, ja jestem źródłem. Każdy ma powrocic do siebie do źródła swojej istoty. Dosyc programow, zasłon czas się obudzić. Powrócić do źródła. ,, Jestem, który jestem. Wiec Kim jesteś? Duchem czy ciałem? Bo jeśli jesteś duchem, to czym jest ciało? A jeśli jesteś ciałem, to czym jest duch? A więc kim jesteś?

  • Wiola
    Reply

    Mnie najbardziej fascynuje ten spokój Radhesława, który nie ma w moim odczuciu nic wspólnego z flegmatycznością.
    Ta wiedza jest taka prosta do bólu, tylko trzeba ją sobie poukładać, a te schematy świetnie pomagają.
    Dla mnie wielkie objawienie.

Leave a Reply to Stefan Cancel reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>